Monday 16 July 2018

# skincare # sunscreen

I ask my friends: "Do you guys wear sunscreen?"




So last week I mula nak sambung review on skincare tapi rasa macam bosan pulak asyik review je. So entah macam mana dapat idea nak buat macam ala-ala interview and tanya 20 orang among my besties whether they wear sunscreen or not? And if they do, what are their favorite sunscreens?

So here is the result and the answers of the interview:

But before, here a little note: Kalau rasa gambar tu kecik and susah nak baca pandai-pandai lah ye click on every picture and zoom. I dah setup size paling besar but still tu je mampu lol






















So conclusion nya, most of my friends rupanya ramai yang tak pakai sunscreen

Only 9/20 yang pakai sunscreen (45%)

4/20 - Tak tahu langsung about the importance of wearing sunscreen in daily life

5/20 - Pasang niat nak pakai tapi tak tahu nak pilih yang mana

❤ ❤ ❤ ❤

Lepas ni nampaknya I kena usaha lebih untuk aware kan my bestfriends supaya pakai sunscreen and tell them how importance it is. Also suggest kan dekat diorang which sunscreen yang okay and banyak best reviews but still affordable

But mostly my friends punya kulit memang ok and flawless (I je yang tak blessed with good skin lel)

Maybe sebab kulit dorang tak banyak masalah and jarang dapat acne like me so that's why dorang macam tak kisah sangat pasal skin care ni. Irony kan? Orang yang kulit berjerawat tu lah sebenarnya lebih menjaga muka daripada those yang dah memang flawless (hmm......)

❤ ❤ ❤ ❤

So you guys punya kawan-kawan macam mana? How about next time hadiahkan sunscreen untuk kawan-kawan yang tak tahu nak pakai sunscreen apa ni masa birthday dorang ke contoh. Daripada bagi frame or teddy bear yang macam takde guna je.. betul tak? hee

Till next post, thanks for reading this :)







2 comments:

  1. Hello, I found very valuable content from website. Zilli Furniture is providing Luxury Furniture for all kind of premises. Many people are buying Wallpaper in Canada for their Home and office premises. Kindly have look at it. May it will be useful for you.

    ReplyDelete
  2. This article gives the light in which we can observe the reality. This is very nice one and gives indepth information. Thanks for this nice article Visit : Dry Erase Wallpaper

    ReplyDelete

Follow Us @soratemplates